„Nemyslím si, že je možné zachytiť to, čo sa vtedy dialo, pretože to bolo čosi úplne nové a samozrejme tanečná hudba, houseová hudba, acid house už teraz nie je nič nové. Má to už svoju históriu, takže ľudia to okúsili, sú už v inom veku, kluby sú iné a vtedy to bolo fakt o tom, že ľudia boli akoby jedna komunita, ktorá bola spojená jedným skvelým pocitom, ktorý ich obklopoval." povedal v rozhovore Dave Seaman.
Keď si dostal ponuku, aby si namixoval kompiláciu pre Renaissance, mal si predstavu, akú hudbu a akých umelcov by si na nej chcel mať?
Nie nie, vôbec nič špeciálne. Už som robil dosť veľa rozličných kompilácií, je to moja 24-tá v poradí. Takže vždy to má približne rovnaký priebeh. Na začiatku nemám úplne presnú ideu že čo by sa tam malo nachádzať. Snažím sa hlavne mať čo najširší záber, hľadám na internete čo je vonku, čo z toho sa dá zohnať, čo je k dispozícií a potom sa postupne začína vytvárať hrubý obraz toho, ako by to mohlo vyzerať. Je to hlavne o tom, že človek je závislý od toho, čo je schopný autorizovať a dostať na tú kompiláciu. Rozhodne by to vždy malo byť o tom, čo aktuálne elektronická hudba ponúka a tie 2 CD by mali byť toho akýmsi prierezom a to je to, čo sa snažím predovšetkým dosiahnuť.
Dave, je množstvo DJov, ktorí neradi robia kompilácie. Hovoria, že je to len stratou času. Aký máš ty k tomu postoj?
Míňaním času? Hmm.. pravdepodobne hovoria o finančnej stránke. Toto určite nie je spôsob ako zarobiť veľké peniaze a navyše je to dosť náročné na čas. Čiže ten vzájomný pomer nie je z tohto pohľadu určite najlepší. Pre mňa je to však určitý spôsob, ako prehovárať k ľuďom, nechať prostredníctvom toho nejakú značku, odkaz o tom, ako veci vnímam. Zároveň, pre ľudí je to fajn, keď môžu v obchodoch nájsť to, čo si normálne pospevujú. Určite je to však z môjho pohľadu skvelé, že môžem čosi také priviesť na svet a zároveň si človek tvorí aj nejaký profil. Povedzme, že ideš niekam, dajme tomu do Austrálie a tí ľudia si to CD kúpili, počuli ho a páčilo sa im. Automaticky si ťa s ním potom identifikujú a keď prídeš na nejakú párty je to výborné, aby si ťa potom zapamätali.
Sú tomu už 2 roky, od kedy si mixoval posledné CD pre Renaissance. Zmenil si sa od vtedy nejako? A aký je tvoj recept na to, ako spraviť dobrú kompiláciu?
Od kedy som robil poslednú kompiláciu? No, hlavne som od vtedy opäť otcom. Mám dvoch malých chlapcov, takže je to náročnejšie nájsť vhodný pomer medzi profesionálnym a súkromným životom, ale myslím, že sa mi to podarilo a dúfam, že to tak bude aj pokračovať. Nemyslím, že by sa moja filozofia nejakým spôsobom zmenila od momentu, kedy som mixoval prvý album. Človek sa snaží skrátka spraviť to najlepšie, čo dokáže. Jednak výberom jednotlivých titulov, ktoré reprezentujú nie len kvalitu, ale aj variabilitu a rôznorodosť toho, čo momentálne tanečná hudba ponúka. Teda aj inštrumentálne veci, ale aj vokály, čo by malo zároveň odrážať to, čo máš rád. Človek by asi nemal zaspať na vavrínoch, ale sa učiť, ako spraviť ten album lepším, ako ten predchádzajúci.
Keď si spomínal svojich dvoch chlapcov, spomenul som si, že som niekde čítal, že nie je ľahké cez týždeň o siedmej vstávať a cez víkend chodiť o siedmej spať. Nemáš problém so spánkom?
Myslím, že biologické hodiny môjho tela sú za tie roky tak pomiešané, že už na tom asi vôbec nezáleží. V podstate som stále unavený, záleží len na tom, ako veľmi a som schopný zaspať takmer kdekoľvek, aj postavený za kuchynskou linkou. Takže moje telo si už akosi zvyklo aj na to, že musím cez týždeň vstávať o siedmej ráno, čo samozrejme nezvyknem, ak som na cestách.
Rád by som sa opäť vrátil k tým kompiláciám. Ako si povedal, už si ich namixoval viac, ako 20. V čom vidíš ty hlavný rozdiel v tom, keď si ich mixoval predtým, alebo teraz?
No na začiatku to bolo predovšetkým o dvoch gramofónoch a mixpulte, kedy to človek skrátka musel nahrať live z vinylov, teraz je to predsa len iné. Človek má k dispozícii rôzne technológie a softvéry, v princípe používam predovšetkým dva programy, ktorými tvorím mixy. Je to omnoho kreatívnejšie ako predtým, keďže prostredníctvom toho môžeš spraviť omnoho viac, ako na gramofónoch, čo bolo dosť obmedzujúce. Spraviť dobrú mixovanú kompiláciu je totiž omnoho viac, ako len pospájať 20 trackov dokopy. Je to o loopovaní, editovaní pri rôznej rýchlosti daných titulov. Naskytujú sa vlastne nekonečné možnosti, človek sa tak musí strážiť, aby tam nedal toho priveľa.
Si veľmi skúsený chlapík, ktorý sa už dlhú dobu pohybuje v tanečnom priemysle. Ako si udržiavaš nadhľad, inšpiráciu a cit pre hudbu?
Nuž, hudba je hudba. Ako náhle dostanem do rúk nejakú novú skvelú vec cítim sa rovnako, ako keď som mal 12 a hral na prvej svojej akcii. Je to všetko fakt len o hudbe, ktorá ťa občerstvuje a prináša vzrušenie. Našťastie hrám väčšinou na veľmi dobrých akciách, aj keď som už mal samozrejme aj niekoľko tých horších. Nie je to však príliš často, pretože je jasné, že ti to zoberie príliš veľa z nadšenia. Ak máš potom za sebou niekoľko dobrých parties, tak ťa to znova naštartuje.
Mnoho ľudí vraví, že parties koncom 80-tych a začiatkom 90-tych rokov mali špeciálnu príchuť, atmosféru a mohol si cítiť, že niečo nové začína. Myslíš, že niečo podobné je možné zažiť aj dnes?
Nie nie, veru nie, nemyslím si, že je možné zachytiť to, čo sa vtedy dialo, pretože to bolo čosi úplne nové a samozrejme tanečná hudba, houseová hudba, acid house už teraz nie je nič nové. Má to už svoju históriu, takže ľudia to okúsili, sú už v inom veku, kluby sú iné a vtedy to bolo fakt o tom, že ľudia boli akoby jedna komunita, ktorá bola spojená jedným skvelým pocitom, ktorý ich obklopoval. Ako som už povedal, ľudia sú už iní, mnohí sú už úplne inde a nie je možné opäť znova zachytiť to isté. Čiže ak si to vtedy nezažil, tak bohu žiaľ, niečo si zmeškal. Na druhej strane si myslím, že aj dnešní mladí ľudia ak aj idú von po prvýkrát tak zažívajú to vzrušenie z hudby v tom čase len oni a nikto iní.
Viem, že si absolvoval už niekoľko akcií v Rusku a taktiež ľudia v Maďarsku ťa majú veľmi radi. Ako sa cítiš v strednej a východnej Európe a ako by si zhodnotil úroveň miestnych klubov?
Myslím, že vo vašej oblasti sú momentálne úžasné kluby, ktoré sú v súčasnosti jednými z najlepších na svete pre houseovú hudbu vôbec. V Rusku je skvele ale taktiež v Maďarsku som mal niekoľko skvelých akcií. Napríklad Sing Sing Studio, Flort sú fantastické a myslím že v Maďarsku je kopec skvelých klubov. Ale taktiež v Rumunsku. Čiže vo všeobecnosti to v tejto časti sveta naozaj žije.
Digitálna éra nám momentálne ponúka omnoho jednoduchší prístup k hudbe. Ty, ako top DJ dostávaš väčšinu titulov skôr, ako bežní užívatelia. Napáda ma preto otázka, ako si to množstvo titulov, ich mená, zvuk a náladu udržiavaš v pamäti, aby si vytvoril taký skvelý a príbehový set, ako je ten z Renaissance party v Crosse?
No je to otázka prípravy. Treba si dôkladne vybrať a vytriediť hudbu, vracať sa k nej a samozrejme pamätať si. Ja si ju člením do určitých sekcií a skupín, ktoré sa povedzme nesú v jednej nálade a potom sa snažím postupne prechádzať z jednej skupiny do druhej a snažím sa tak vytvoriť určitý zámer. Človek sa určite stáva skúsenejším počúvaním jednotlivých titulov a ich vzájomným približovaním. Nemôžeš v tom byť nikdy dokonale skúsený.
Čo si myslíš o vete, ohľadne tvojho vydavateľstva - Audiotherapy vsádza na nové talenty.
My sa snažíme vždy hľadať nových ľudí a dať im možnosť ukázať ich schopnosti a talent. Je to mojou filozofiou už od začiatku, keď som robil pre iné vydavateľstvo a pokračujeme v tom samozrejme aj na Audiotherapy. Množstvo deciek a chalanov tam vonku robí naozaj vo svojich izbách a domácich štúdiách naozaj skvelé tituly. My sa ich snažíme vyhľadávať a dať im možnosť ukázať sa. Každý z nich sa snaží preraziť a my sme tu na to, aby sme im v danom čase aspoň čiastočne mohli prostredníctvom nášho vydavateľstva pomôcť.
Čo si myslíš o trendoch v tanečnej hudbe v budúcnosti, povedzme za nejakých 10 rokov?
Tak na toto ja nemám čas, fakt.. Vôbec nemyslím na to, čo by sa mohlo diať o 10 rokov. Každý ma nejakú minulosť, nejakú budúcnosť a keď o nich príliš premýšľa tak stráca to, prečo by mal žiť a to je súčasnosť. Takže sa tým fakt príliš nezaoberám.
Pamätáš sa ešte na vystúpenie na Slovensku v roku 2000?
Samozrejme že si pamätám, bolo to jedno z vystúpení na ktoré som ani po tak dlhej dobe nezabudol. Je to neuveriteľné, ale manager alebo spolumajiteľ bratislavského klubu, názov si už nepamätám, Milan, mal taktiež klub Zoom v Maďarsku, kde som pravidelne hrával a strávil som s ním veľa príjemných chvíľ. Veľmi sa teším, že sa opäť spolu s Ianom predstavíme bratislavskému publiku, nakoľko je to vynikajúci DJ a kamarát. Chriss je klenot maďarsky DJskej školy a jeho produkcia sa pravidelne objavuje aj v mojich setoch. O jeho kvalite mixovania a citu k výberu trackov svedčí aj jeho posledné kompilácia pre Renaissance. Verím, že tento večer bude tak nezabudnuteľný ako ten čo si pamätám a dúfam, že sa tam uvidíme v hojnom počte.
Okrem rozhovoru vám ponúkame na stiahnutie aj 2 sety. Prvý je z roku 2000 z klubu Zoom, druhý je tohtoročný, z Miami.
http://rapidshare.com/files/136330876/Dave_Seaman-Zoom.mp3.html
http://rapidshare.com/files/136331868/Dave_Seaman_Live_from_Miami.mp3.html
Každý, kto si zakúpi vstupenku prostredníctvom predpredaja hrá o všestranný WALKMAN® Sony-nwz s616 s tunerom FM a s kapacitou 4 GB, kompatibilný s formátom Windows Media, navyše každý majiteľ VIP obdrží CD projektu Chriss of The Quasar.
10th anniversary
28. august 2008
Dopler, Bratislava
DJs:
Dave Seaman (Therapy Music/DJDaveseaman.com/Uk)
Ian Ossia (renassaince records//www.djossia.com)
Chriss of The Quasar(forundation rec./Hu)
Breeth(4elements)
presale:
www.partyzona.sk
dance area: 350 Sk
VIP area: 590 Sk
Pre pridávanie komentárov musíte byť prihlásený.prihlásiť sa registrovať sa
Novinky | Články | Party foto | Partylist | Kluby | Download DJ Mp3 | Booking DJs | Boys | Girls | Fórum | Služby | Kontakt
Mapa webu | Vyhľadávanie | Hore ↑
2007 - 2024, Copyright I Love Music | Realizácia: Firefly Media